Фильтр
Код ДК 021 - 34310000-3 - Двигуни та їх частини
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:58
Очікувана вартість закупівлі199 600,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-002133-b
ОписДвигуни та їх частини
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавна установа "Управління збірних команд та забезпечення спортивних заходів "Укрспортзабезпечення"
Код в ЄДРПОУ / ІПН03767831
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-11-26 00:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-26 00:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-29 14:00:00
Дата оновлення2018-11-20 20:58:14
Код ДК 021 - 41110000-3 - Питна вода
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:44
Очікувана вартість закупівлі38 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-002130-b
ОписПитна вода
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникКП Плесо
Код в ЄДРПОУ / ІПН23505151
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
Містомісто Київ
Завершення періоду уточнень2018-11-22 20:49:40
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-22 20:49:40
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-27 20:49:40
Дата оновлення2018-11-20 20:45:37
Код ДК 021 - 15610000-7 - Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:36
Очікувана вартість закупівлі20 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-001030-a
ОписПродукція борошномельно-круп'яної промисловості
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 20:50:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 20:55:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 20:56:00
Дата оновлення2018-11-20 20:35:51
Код ДК 021 - 39290000-1 - Фурнітура різна
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:35
Очікувана вартість закупівлі7 550,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-003253-c
ОписФурнітура різна
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникКУ "КЗ МАРІУПОЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ №21 МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКРАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ"
Код в ЄДРПОУ / ІПН23031612
КраїнаУкраїна
ОбластьДонецька область
Містом.Маріуполь
Завершення періоду уточнень2018-11-22 21:24:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-22 21:24:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-26 21:32:00
Дата оновлення2018-11-20 20:42:59
Код ДК 021 - 03140000-4 - Продукція тваринництва та супутня продукція
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-20 20:32
Очікувана вартість закупівлі100 800,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-20-003250-c
ОписПродукція тваринництва та супутня продукція
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДержавне спеціалізоване Підприємство "Чорнобильський спецкомбінат"
Код в ЄДРПОУ / ІПН37197165
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоЧорнобиль
Завершення періоду уточнень2018-11-23 20:45:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-23 20:47:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-28 20:48:00
Дата оновлення2018-11-20 20:31:32
Сторінки:

Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку системи електронних закупівель Прозорро, яку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації. Таке рішення було прийнято після розгляду звіту про проведений Рахунковою палатою аудит системи Прозорро.

У звіті зазначено, що були виявлені «істотні недоліки експлуатації інформаційно-телекомунікаційної системи», в тому числі відсутність проектної та експлуатаційної документації та комплексної системи захисту інформації.

Можливе виправлення даних пунктів в ІТС ProZorro ДП Прозорро буде здійснено за результатами призначеної позапланової перевірки.

Зміни в сфері закупівель лікарських препаратів давно назріли, і нарешті, можна сказати, що процес дійшов певного завершального етапу. Тепер перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України буде відразу ж інтегруватися в систему електронних закупівель ProZorro. Це дозволить вирішити ряд проблем.

Для замовників це дозволить уникнути плутанини в назвах і відразу вибрати потрібний варіант з офіційного списку ліків. Учасники зможуть без зусиль знайти тендер, який їх цікавить, а також позбутися від зайвих уточнюючих запитань до замовника про предмет закупівель. Також інтеграція переліку з державного реєстру лікарських засобів дасть можливість легко контролювати закупівлі з системи Прозорро. Буде просто побачити, за якими цінами замовники закуповують ліки в різних регіонах, і чи немає завищення ціни.

Нововведення дасть можливість позбутися від корупційних схем пов’язаних з маніпулюванням назв ліків.

Рішення дорожніх проблем в нашій країні є одним з найбільш нагальних. Навіть перехід дорожньої галузі до системи Прозорро показує малоефективний результат. Справа в тому, що великі українські гравці домовляються про майбутній тендер, що відбивається в результаті погано і на бюджеті країни і на стані наших доріг. Як ремонтують наші виробники дороги всі знають прекрасно!

Дану ситуацію так прокоментувала голова Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Покарати змовників не вийде, поки Україна не перестане займати одне з провідних місць в світі по корупції, однак поява на ринку іноземних компаній зможе змінити ситуацію. Олена Криворучко вважає так: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

Поява конкурентних гравців зможе змінити ситуацію не тільки з точки зору ціни робіт, але і, що найголовніше, зможе поліпшити якість наших доріг.

Ситуація з сайтом Центральної виборчої комісії (ЦВК) отримала резонанс в ЗМІ після того, як хакери волонтери з організації «Кіберальянс», з метою знаходження вразливих місць на державних сайтах, зламали його. Злом проходив по міжсайтовому скриптінгу типу XSS, а сам факт злому хакери розмістили на своїй сторінці в Facebook.

У Центрвиборчкомі прокоментували ситуацію, так чиновник Держреєстру Олександр Стельмах визнав існуючу вразливість, однак вказав, що сенсу в такому зломі немає, адже реєстр виборців знаходиться під захистом, і до нього немає можливості доступу через мережу інтернет. На доказ він сам зламав сайт Прозорро за такою ж технологією.

Це послужило поштовхом до обговорення ситуації замість того, щоб заспокоїти всіх. Цей стан справ змушені були прокоментувати і в Прозорро. Так, прес-секретар ProZorro Анна Базима висловила таку думку: «Міжсайтовий скриптинг дійсно потенційно небезпечний, але тільки при наявності функції «персональний кабінет» і необхідності авторизації користувачів. У нас цього немає». Однак в Прозорро пообіцяли все ж виправити ситуацію і усунути дірку до кінця місяця.

Боротьбі з корупцією в державних закупівлях Прозорро допомагає штучний інтелект. Нову систему вперше представили на фестивалі «ДОЗОРРО Фест – 2018». Головне її призначення – моніторинг та відстеження підозрілих закупівель і передача відповідних відомостей про них громадським організаціям, що входять до спільноти DOZORRO.

У Transparency International Ukraine наступним чином прокоментували появу нової системи: «Якщо раніше портал був місцем збору відгуків на підозрілі закупівлі в системі ProZorro, то тепер в його основі буде штучний інтелект, здатний до самостійного навчання. Зокрема, система буде оцінювати кожну закупівлю за сукупністю факторів ризику і відбирати найбільш сумнівні».

Остаточний висновок з приводу небезпеки тендера в зв’язку з наявністю в ньому корупційної складової буде робити вже людина. Однак наявність автоматизації процесу істотно підвищить ефективність. Технічний координатор порталу ДОЗОРРО Андрій Кучеренко так прокоментував впровадження нової системи моніторингу в Прозорро: «Завдяки такій взаємодії людини і машини, через 2-3 місяці ітерації система почне прогнозувати набагато точніше. Я впевнений, що вже до кінця цього року точність стане дуже високою».

Нову систему моніторингу закупівель впровадили в Прозорро в кінці липня 2018 року.

В системі електронних державних закупівель Прозорро виявився баг, який надає будь-якому охочому учаснику з’ясувати ціни конкурентів до початку торгів. Яким чином цей баг працює? При підтвердженні документації і своєї цінової пропозиції, учасники торгів користуються електронним цифровим підписом в 70-80% випадків. Такий цифровий підпис можна перевірити на справжність.

Перевірка здійснюється на сайті Мін’юсту в спеціальному вікні, куди ви завантажуєте документ з підписом. При перевірці достовірності в цьому вікні є опція «Зберегти», при її натисканні пакет документів зберігається на ваш комп’ютер. Відкрити збережений документ можна стандартною програмою Блокнот, і там з’ясувати ціни конкурентів.

Генеральний директор ДП «Прозорро» Василь Задворний прокоментував ситуацію, що склалася: «Така проблема насправді є. І ми її взяли в роботу. Потрібно враховувати, що такий баг є тільки на відкритих європейських процедурах, коли є прекваліфікація. І він не дає можливості шахраювати. Ефект буде, тільки якщо учасників більше двох: тільки тоді є інтрига на аукціоні: де, чия ціна».

Варто відзначити, що таких торгів проходить близько 1%, від числа всіх тендерів, однак юристи вважають, що результати їх можна визнати недійсними, якщо учасники вирішать звернутися в суд.

На початку серпня виповнилося 2 роки з моменту введення на обов’язковій основі для всіх держзамовників системи електронних закупівель Прозорро. За цей час вдалося досягти певних результатів. Було проведено більше 2 мільйонів тендерів і вдалося заощадити близько 52 мільярдів гривень бюджетних коштів.

Подію наступним чином прокоментував перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефедов, на своїй сторінці в Facebook: «Сьогодні два роки з моменту повного переходу всіх закупівель в Україні в електронний формат. Ми не можемо побудувати окремо взятий рай ProZorro, де все буде ідеально, незважаючи на життя поруч. Але ми можемо показати приклад змін, можемо штовхати систему вперед, можемо побудувати нову державну службу в ДП “Прозорро” і департаменті громадських закупівель і можемо стати тією киркою, яка проб’є скелю хоча б в одному місці!».

Варто відзначити, що ProZorro.Продажі отримали визнання, як кращий антикорупційний стартап світу на конкурсі CitiT4I – Challenge, що проходив в Індії в 2017 році, а також нагороду від C5 Accelerate і USA Institute of Peace на конкурсі «The Shield in the Cloud Innovation Challenge».

Ситуація з ремонтом доріг в нашій країні, як і раніше одна з найболючіших. Дороги в країні огидні в переважній більшості випадків, а чиновники як і раніше люблять красти з бюджету саме на цій темі. Навіть сьогодні більшість тендерів по ремонту автодоріг проходять в обхід Прозорро. Про це так висловилися в Офісі ефективного регулювання (BRDO): «Витрачаються чи кошти за призначенням? Як так вийшло, що в Тернопільській області ділять одну й ту ж дорогу на відрізки по 200 м і укладають 96 маленьких угод загальною вартістю 14 млн. грн.? Навіщо це робити, запитаєте ви. Все дуже просто – служба автомобільних доріг Тернопільської області розтрощила роботи по ремонту доріг на так звані допорогових значення, тобто на суму менше рівня порогового значення, за якими повинен проходити тендер».

Варто уточнити, що в країні було створено Державний дорожній фонд, за яким 35% його бюджету виділяється областям на ремонтні роботи. Створення прозорої системи аналізу та контролю проводиться в Офісі ефективного регулювання. З приводу її впровадження так висловилися в організації: «На основі відкритих даних ProZorro і E-data ми будемо аналізувати оголошені тендери, їх переможців і фактичні виплати за виконані роботи. Щомісяця ми будемо публікувати рейтинг областей за цими показниками».

Порушення в системі електронних закупівель Прозорро чиновники використовують з метою крадіжки державних коштів. Головне в тендері присудити перемогу свому кишеньковому постачальнику, бажано з ціною питання побільше, а потім розділити державні гроші, вигідно, легко і просто.

Впровадження електронних закупівель Прозорро зажадало від брудних на руку чиновників проявити кмітливість і винахідливість, адже закупівлі знаходяться в публічному доступі, а значить і махінацію можуть побачити і надати розголосу.

Пропонуємо вашій увазі три найбільш популярних способу порушень в системі Прозорро, які використовують чиновники.

Спосіб 1: прибрати всіх зайвих

Нечистий на руку чиновник штучно прибирає всіх зайвих учасників і присуджує перемогу своєму «кишеньковому» учаснику. При цьому, якщо причину дискваліфікації вказати так просто не вдається, він її практично придумує на порожньому місці, навіть якщо ціна пропозиції у нього значно краще, ніж у «свого» постачальника. До слова сказати, у «кишенькового» постачальника ціна пропозиції і повинна бути побільше, тоді приємніше ділити награбоване.

Спосіб 2: штучно створити умови під «свого» учасника

Тут замовники торгів спеціально прописують специфічні вимоги в тендерній документації, які вже виконані у конкретного постачальника. Для прикладу, вимога наявності сертифікату випробувань, на оформлення якого потрібно не менше місяця, або наявність особливих непринципових характеристик товару, таких як «малинові смужки знизу», і т.д.

Таким чином, прибираються непотрібні учасники, а залишається потрібний один, який проходить практично без економії держкоштів. Звести нанівець можливість чесної конкуренції, ось головна мета таких вимог.

Спосіб 3: маскування тендера

Чиновник хоче отримати частину грошей від держзакупівлі собі в кишеню, для цього він робить складним і неконкретним назву тендеру, допускає в ньому нетипові граматичні помилки, розміщує тендер в абсолютно невідповідну категорію в системі Прозорро. Таким чином, цей тендер мало шансів, що знайдуть нормальні постачальники, а свій «кишеньковий» постачальник отримує пряме посилання на нього. Такий підхід зводить нанівець конкуренцію на торгах, а шанс що «свої» виграють тендер навпаки збільшується, та й ціну можна побільше поставити.

Сума економії в Прозорро.Закупівлі по областям, 1 півріччя 2018 року

За перше півріччя 2018 року, в системі електронних державних закупівель Прозорро економія коштів склала близько 12 мільярдів гривень. За сумою економії на першому місці Київська область, це пояснюється тим, що столична область здійснює закупівлі на найбільшу суму серед інших областей.

Трійка лідерів по загальній сумі економії виглядає так: Київська область – 5,9 млрд гривень, Львівська область – 700 млн гривень, Дніпропетровська область – 680 мільйонів гривень.

Якщо розглядати ефективність проведення закупівельної діяльності, то трійка лідерів буде виглядати зовсім інакше. Розглянемо трійку лідерів за коефіцієнтом відносин загальної суми закупівель до розміру зекономлених коштів: Житомирська область – 16,2%, Тернопільська область – 12,5%, Чернігівська область – 8,8%.

Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації проведе позапланову перевірку Прозорро

Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку системи електронних закупівель Прозорро, яку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації. Таке рішення було прийнято після розгляду звіту про проведений Рахунковою палатою аудит Подробнее →

Закупівля ліків тепер легко контролюється в Прозорро

Зміни в сфері закупівель лікарських препаратів давно назріли, і нарешті, можна сказати, що процес дійшов певного завершального етапу. Тепер перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України Подробнее →

Для дорожньої галузі України Прозорро малоефективно

Рішення дорожніх проблем в нашій країні є одним з найбільш нагальних. Навіть перехід дорожньої галузі до системи Прозорро показує малоефективний результат. Справа в тому, що великі українські гравці домовляються про Подробнее →

Діряві сайти ЦВК і Прозорро наскільки це небезпечно?

Ситуація з сайтом Центральної виборчої комісії (ЦВК) отримала резонанс в ЗМІ після того, як хакери волонтери з організації «Кіберальянс», з метою знаходження вразливих місць на державних сайтах, зламали його. Злом Подробнее →

Застосування штучного інтелекту в Prozorro допомагає краще відстежувати сумнівні тендери

Боротьбі з корупцією в державних закупівлях Прозорро допомагає штучний інтелект. Нову систему вперше представили на фестивалі «ДОЗОРРО Фест – 2018». Головне її призначення – моніторинг та відстеження підозрілих закупівель і Подробнее →

Баг в системі Прозорро: можна довідатися про ціни конкурентів до початку торгів

В системі електронних державних закупівель Прозорро виявився баг, який надає будь-якому охочому учаснику з’ясувати ціни конкурентів до початку торгів. Яким чином цей баг працює? При підтвердженні документації і своєї цінової Подробнее →

Системі Прозорро виповнилося 2 роки

На початку серпня виповнилося 2 роки з моменту введення на обов’язковій основі для всіх держзамовників системи електронних закупівель Прозорро. За цей час вдалося досягти певних результатів. Було проведено більше 2 Подробнее →

Більшість тендерів по ремонту автодоріг йдуть в обхід Прозорро

Ситуація з ремонтом доріг в нашій країні, як і раніше одна з найболючіших. Дороги в країні огидні в переважній більшості випадків, а чиновники як і раніше люблять красти з бюджету Подробнее →

Три популярних порушення в Прозорро

Порушення в системі електронних закупівель Прозорро чиновники використовують з метою крадіжки державних коштів. Головне в тендері присудити перемогу свому кишеньковому постачальнику, бажано з ціною питання побільше, а потім розділити державні Подробнее →

Результати економії в Прозорро за 1 півріччя поточного року

За перше півріччя 2018 року, в системі електронних державних закупівель Прозорро економія коштів склала близько 12 мільярдів гривень. За сумою економії на першому місці Київська область, це пояснюється тим, що Подробнее →