Фильтр
Код ДК 021 - 50320000-4 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2019-01-16 07:40
Очікувана вартість закупівлі130 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2019-01-16-000007-b
ОписПослуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникНаціональний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського „Харківський авіаційний інститут”
Код в ЄДРПОУ / ІПН02066769
КраїнаУкраїна
ОбластьХарківська область
МістоХарків
Завершення періоду уточнень2019-01-21 07:45:00
Початок періоду прийому пропозицій2019-01-21 07:47:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2019-01-23 07:47:00
Дата оновлення2019-01-16 07:39:30
Код ДК 021 - 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2019-01-16 00:06
Очікувана вартість закупівлі342 239,97грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2019-01-16-000002-a
ОписКомп’ютерне обладнання
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникМіністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України
Код в ЄДРПОУ / ІПН40446210
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2019-01-21 12:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2019-01-21 12:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2019-01-23 12:00:00
Дата оновлення2019-01-16 00:07:17
Код ДК 021 - 38650000-6 - Фотографічне обладнання
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2019-01-15 23:41
Очікувана вартість закупівлі29 612,90грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2019-01-15-001838-b
ОписФотографічне обладнання
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникМіністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України
Код в ЄДРПОУ / ІПН40446210
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2019-01-18 23:50:00
Початок періоду прийому пропозицій2019-01-18 23:50:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2019-01-22 23:50:00
Дата оновлення2019-01-15 23:41:59
Код ДК 021 - 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2019-01-15 23:36
Очікувана вартість закупівлі130 675,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2019-01-15-000926-a
ОписХлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникВІДДІЛ ОСВІТИ ЄМІЛЬЧИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код в ЄДРПОУ / ІПН02143034
КраїнаУкраїна
ОбластьЖитомирська область
Містоселище міського типу Ємільчине
Завершення періоду уточнень2019-01-18 23:40:00
Початок періоду прийому пропозицій2019-01-18 23:40:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2019-01-22 23:45:00
Дата оновлення2019-01-15 23:44:57
Код ДК 021 - 39710000-2 - Електричні побутові прилади
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2019-01-15 23:28
Очікувана вартість закупівлі171 374,29грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2019-01-15-000923-a
ОписЕлектричні побутові прилади
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникМіністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України
Код в ЄДРПОУ / ІПН40446210
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2019-01-18 23:40:00
Початок періоду прийому пропозицій2019-01-18 23:40:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2019-01-22 23:40:00
Дата оновлення2019-01-15 23:29:01
Сторінки:

Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку системи електронних закупівель Прозорро, яку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації. Таке рішення було прийнято після розгляду звіту про проведений Рахунковою палатою аудит системи Прозорро.

У звіті зазначено, що були виявлені «істотні недоліки експлуатації інформаційно-телекомунікаційної системи», в тому числі відсутність проектної та експлуатаційної документації та комплексної системи захисту інформації.

Можливе виправлення даних пунктів в ІТС ProZorro ДП Прозорро буде здійснено за результатами призначеної позапланової перевірки.

Зміни в сфері закупівель лікарських препаратів давно назріли, і нарешті, можна сказати, що процес дійшов певного завершального етапу. Тепер перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України буде відразу ж інтегруватися в систему електронних закупівель ProZorro. Це дозволить вирішити ряд проблем.

Для замовників це дозволить уникнути плутанини в назвах і відразу вибрати потрібний варіант з офіційного списку ліків. Учасники зможуть без зусиль знайти тендер, який їх цікавить, а також позбутися від зайвих уточнюючих запитань до замовника про предмет закупівель. Також інтеграція переліку з державного реєстру лікарських засобів дасть можливість легко контролювати закупівлі з системи Прозорро. Буде просто побачити, за якими цінами замовники закуповують ліки в різних регіонах, і чи немає завищення ціни.

Нововведення дасть можливість позбутися від корупційних схем пов’язаних з маніпулюванням назв ліків.

Рішення дорожніх проблем в нашій країні є одним з найбільш нагальних. Навіть перехід дорожньої галузі до системи Прозорро показує малоефективний результат. Справа в тому, що великі українські гравці домовляються про майбутній тендер, що відбивається в результаті погано і на бюджеті країни і на стані наших доріг. Як ремонтують наші виробники дороги всі знають прекрасно!

Дану ситуацію так прокоментувала голова Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Покарати змовників не вийде, поки Україна не перестане займати одне з провідних місць в світі по корупції, однак поява на ринку іноземних компаній зможе змінити ситуацію. Олена Криворучко вважає так: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

Поява конкурентних гравців зможе змінити ситуацію не тільки з точки зору ціни робіт, але і, що найголовніше, зможе поліпшити якість наших доріг.

Ситуація з сайтом Центральної виборчої комісії (ЦВК) отримала резонанс в ЗМІ після того, як хакери волонтери з організації «Кіберальянс», з метою знаходження вразливих місць на державних сайтах, зламали його. Злом проходив по міжсайтовому скриптінгу типу XSS, а сам факт злому хакери розмістили на своїй сторінці в Facebook.

У Центрвиборчкомі прокоментували ситуацію, так чиновник Держреєстру Олександр Стельмах визнав існуючу вразливість, однак вказав, що сенсу в такому зломі немає, адже реєстр виборців знаходиться під захистом, і до нього немає можливості доступу через мережу інтернет. На доказ він сам зламав сайт Прозорро за такою ж технологією.

Це послужило поштовхом до обговорення ситуації замість того, щоб заспокоїти всіх. Цей стан справ змушені були прокоментувати і в Прозорро. Так, прес-секретар ProZorro Анна Базима висловила таку думку: «Міжсайтовий скриптинг дійсно потенційно небезпечний, але тільки при наявності функції «персональний кабінет» і необхідності авторизації користувачів. У нас цього немає». Однак в Прозорро пообіцяли все ж виправити ситуацію і усунути дірку до кінця місяця.

Боротьбі з корупцією в державних закупівлях Прозорро допомагає штучний інтелект. Нову систему вперше представили на фестивалі «ДОЗОРРО Фест – 2018». Головне її призначення – моніторинг та відстеження підозрілих закупівель і передача відповідних відомостей про них громадським організаціям, що входять до спільноти DOZORRO.

У Transparency International Ukraine наступним чином прокоментували появу нової системи: «Якщо раніше портал був місцем збору відгуків на підозрілі закупівлі в системі ProZorro, то тепер в його основі буде штучний інтелект, здатний до самостійного навчання. Зокрема, система буде оцінювати кожну закупівлю за сукупністю факторів ризику і відбирати найбільш сумнівні».

Остаточний висновок з приводу небезпеки тендера в зв’язку з наявністю в ньому корупційної складової буде робити вже людина. Однак наявність автоматизації процесу істотно підвищить ефективність. Технічний координатор порталу ДОЗОРРО Андрій Кучеренко так прокоментував впровадження нової системи моніторингу в Прозорро: «Завдяки такій взаємодії людини і машини, через 2-3 місяці ітерації система почне прогнозувати набагато точніше. Я впевнений, що вже до кінця цього року точність стане дуже високою».

Нову систему моніторингу закупівель впровадили в Прозорро в кінці липня 2018 року.

В системі електронних державних закупівель Прозорро виявився баг, який надає будь-якому охочому учаснику з’ясувати ціни конкурентів до початку торгів. Яким чином цей баг працює? При підтвердженні документації і своєї цінової пропозиції, учасники торгів користуються електронним цифровим підписом в 70-80% випадків. Такий цифровий підпис можна перевірити на справжність.

Перевірка здійснюється на сайті Мін’юсту в спеціальному вікні, куди ви завантажуєте документ з підписом. При перевірці достовірності в цьому вікні є опція «Зберегти», при її натисканні пакет документів зберігається на ваш комп’ютер. Відкрити збережений документ можна стандартною програмою Блокнот, і там з’ясувати ціни конкурентів.

Генеральний директор ДП «Прозорро» Василь Задворний прокоментував ситуацію, що склалася: «Така проблема насправді є. І ми її взяли в роботу. Потрібно враховувати, що такий баг є тільки на відкритих європейських процедурах, коли є прекваліфікація. І він не дає можливості шахраювати. Ефект буде, тільки якщо учасників більше двох: тільки тоді є інтрига на аукціоні: де, чия ціна».

Варто відзначити, що таких торгів проходить близько 1%, від числа всіх тендерів, однак юристи вважають, що результати їх можна визнати недійсними, якщо учасники вирішать звернутися в суд.

На початку серпня виповнилося 2 роки з моменту введення на обов’язковій основі для всіх держзамовників системи електронних закупівель Прозорро. За цей час вдалося досягти певних результатів. Було проведено більше 2 мільйонів тендерів і вдалося заощадити близько 52 мільярдів гривень бюджетних коштів.

Подію наступним чином прокоментував перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефедов, на своїй сторінці в Facebook: «Сьогодні два роки з моменту повного переходу всіх закупівель в Україні в електронний формат. Ми не можемо побудувати окремо взятий рай ProZorro, де все буде ідеально, незважаючи на життя поруч. Але ми можемо показати приклад змін, можемо штовхати систему вперед, можемо побудувати нову державну службу в ДП “Прозорро” і департаменті громадських закупівель і можемо стати тією киркою, яка проб’є скелю хоча б в одному місці!».

Варто відзначити, що ProZorro.Продажі отримали визнання, як кращий антикорупційний стартап світу на конкурсі CitiT4I – Challenge, що проходив в Індії в 2017 році, а також нагороду від C5 Accelerate і USA Institute of Peace на конкурсі «The Shield in the Cloud Innovation Challenge».

Ситуація з ремонтом доріг в нашій країні, як і раніше одна з найболючіших. Дороги в країні огидні в переважній більшості випадків, а чиновники як і раніше люблять красти з бюджету саме на цій темі. Навіть сьогодні більшість тендерів по ремонту автодоріг проходять в обхід Прозорро. Про це так висловилися в Офісі ефективного регулювання (BRDO): «Витрачаються чи кошти за призначенням? Як так вийшло, що в Тернопільській області ділять одну й ту ж дорогу на відрізки по 200 м і укладають 96 маленьких угод загальною вартістю 14 млн. грн.? Навіщо це робити, запитаєте ви. Все дуже просто – служба автомобільних доріг Тернопільської області розтрощила роботи по ремонту доріг на так звані допорогових значення, тобто на суму менше рівня порогового значення, за якими повинен проходити тендер».

Варто уточнити, що в країні було створено Державний дорожній фонд, за яким 35% його бюджету виділяється областям на ремонтні роботи. Створення прозорої системи аналізу та контролю проводиться в Офісі ефективного регулювання. З приводу її впровадження так висловилися в організації: «На основі відкритих даних ProZorro і E-data ми будемо аналізувати оголошені тендери, їх переможців і фактичні виплати за виконані роботи. Щомісяця ми будемо публікувати рейтинг областей за цими показниками».

Порушення в системі електронних закупівель Прозорро чиновники використовують з метою крадіжки державних коштів. Головне в тендері присудити перемогу свому кишеньковому постачальнику, бажано з ціною питання побільше, а потім розділити державні гроші, вигідно, легко і просто.

Впровадження електронних закупівель Прозорро зажадало від брудних на руку чиновників проявити кмітливість і винахідливість, адже закупівлі знаходяться в публічному доступі, а значить і махінацію можуть