З 01 серпня 2016 року всі компанії та установи, які офіційно є одержувачами державних коштів, зобов’язані здійснювати закупівлі за допомогою публічної електронної інтернет системи Прозорро, а також відповідно до Закону «Про державні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року. Залежно від предмета закупівлі, а також від її очікуваної вартості, передбачені Законом різні процедури торгів. Однією з таких процедур є допорогові закупівлі.
Допороговими вважаються закупівлі, що здійснюються замовником – держкомпанією, очікувана вартість товарів або послуг, яких не перевищує 200 тисяч гривень, при покупці робіт, така сума не може перевищувати 1,5 мільйона гривень. Як і інші варіанти торгів, допорогові закупівлі у замовника проводить тендерний комітет або призначена відповідальна уповноважена особа. Допорогові закупівлі слід проводити на підставі затвердженого та оприлюдненого в системі електронних торгів річного плану закупівель, а також доповнень до нього.
Головна відмінність допорогових закупівель від будь-яких інших полягає ще і в тому, що замовник самостійно регламентує етапи проведення процедури такої закупівлі, а також самостійно позначає умови і вимоги, що пред’являються до учасників і їх тендерних пропозицій. Найбільш правильним варіантом проведення допорогових торгів є застосування затвердженого по підприємству Положення «Про проведення допорогових закупівель». В такому Положенні слід чітко позначити всі етапи проведення закупівлі, а також вимоги до переможця тендеру та учасникам, головні критерії та умови кваліфікації.
Після вибору учасника з найвигіднішою тендерною пропозицією, він призначається переможцем, проходить кваліфікацію, і з ним укладається договір у встановлені законодавством терміни. Підписаний усіма сторонами договір слід в обов’язковому порядку розмістити в публічному доступі в системі електронних торгів.