Рішення дорожніх проблем в нашій країні є одним з найбільш нагальних. Навіть перехід дорожньої галузі до системи Прозорро показує малоефективний результат. Справа в тому, що великі українські гравці домовляються про майбутній тендер, що відбивається в результаті погано і на бюджеті країни і на стані наших доріг. Як ремонтують наші виробники дороги всі знають прекрасно!
Дану ситуацію так прокоментувала голова Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».
Покарати змовників не вийде, поки Україна не перестане займати одне з провідних місць в світі по корупції, однак поява на ринку іноземних компаній зможе змінити ситуацію. Олена Криворучко вважає так: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».
Поява конкурентних гравців зможе змінити ситуацію не тільки з точки зору ціни робіт, але і, що найголовніше, зможе поліпшити якість наших доріг.