Поліпшення системи подачі скарг в закупівлях – диференційована оплата

Подача скарг з боку учасників державних публічних закупівель на замовників є природною мірою правового захисту і профілактикою корупції. Однак існуюча система працює неефективно. Як показують дослідження Київської школи економіки, 62% учасників вважають оплату за подачу скарги в АМКУ занадто великою.

Варто уточнити, що тарифи на подачу скарг в електронних закупівелях виглядають так: 5000 гривень для тендера із закупівлі товарів або послуг, 15000 гривень при закупівлі робіт. Та й до самої системи мало довіри, ось основні проблеми:

  • для учасників механізм і вартість подачі скарг є стримуючими факторами;
  • учасники не довіряють системі подачі скарг і часто не знають, як вона працює;
  • неоплачені і неправильно оформлені скарги гальмують процес проведення торгів і роботу комісії АМКУ;
  • немає ефективного механізму боротьби з маніпулюванням системою подачі скарг.

Поліпшення системи подачі скарг актуальне питання. Як показує досвід країн Європейського союзу, 11% країн взагалі не стягують плату за подачу скарг в держзакупівлях. 39% країн ввели диференційований підхід до оплати, який становить 1-3% від очікуваної вартості закупівлі.

Департамент регулювання державних закупівель готує Постанову КМУ, в якій заплановані зміни в тарифікацію оплати подачі скарг. Диференційована оплата буде виглядати наступним чином: 0,3% від вартості закупівлі, але не менше 2000 гривень, якщо скарга подається до закінчення терміну подачі пропозицій від учасників; 0,6% від вартості закупівлі, але не менше 3000 гривень, якщо скарга подається після закінчення аукціону, якщо Постанова буде прийнято в існуючій формі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *